דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניכיון צ'קים 

מאת    [ 10/10/2010 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2115 פעמים ]

ניכיון שיקים היא שיטה מצוינת להבטיח תזרים מזומנים לעסק, וגם לקבל אופציה לסגור יותר עסקאות. אם אתה בעל עסק, אתה יודע טוב מאוד מה זה להתמודד עם תחרות צמודה שקיימת היום בשוק, בכל תחום שהוא. אין כבר מכולת שכונתית שכולם קונים בה, יש בשכונה שלושה סופרים, אחד גדול מהשני, והם מתחרים על ליבם של הלקוחות בכל מיני דרכים. אחת הדרכים המקובלות ביותר לעמוד בתחרות כזו, זה לאפשר ללקוחות לבחור באמצעי התשלום שנוח להם. כיום קיימות בשוק 3 שיטות מרכזיות לשלם בחנויות ובבתי עסק: מזומן, כרטיס אשראי, או צ'ק. אין ספק שכל אחד יעדיף תשלום במזומן, אך גם כרטיס אשראי זה בסדר גמור. עם צ'קים הרבה פעמים יש בעיה, במיוחד אם מדובר בצ'קים דחויים. כך למשל, מישהו קונה ספה חדשה, הוא לא רוצה לשלם בכרטיס אשראי, כי מסגרת האשראי שלו קטנה, הוא מעדיף לשלם את הכול בתשלום אחד, אבל מהמשכורת של החודש הבא. בעל העסק שמוכר לאותו איש את הספה נימצא בדילמה, הוא רוצה לקבל את התשלום בצ'ק אחד ובלי בעיות, אבל איך הוא יכול להיות בטוח בכך שיש כיסוי לצ'ק? 
בעיה אחרת אולי חמורה עוד יותר היא שכל בעל עסק צריך לשלם חשבונות: יש לו עובדים, ספקים, חשבון חשמל, שכירות על החנות, מיסים, ועוד הרבה הוצאות. את כל ההוצאות הללו הוא צריך לשלם היום, ולא מהמשכורת של חודש הבא. הדילמה של מוכר שעומד מול צ'ק דחוי היא לא רק סביב הכיסוי של הצ'ק אלא גם סביב השאלה איך ישלם את החשבונות.
למצב הזה יש פתרון פשוט וחוקי: נכיון שיקים. המשמעות היא שבעל העסק מעביר את הצ'ק הדחוי לחברה העוסקת בניכיון שיקים, ומקבל כסף מזומן. בצורה זו, הוא יכול גם לבצע את העסקה, כפי שנוח ללקוח, וגם לשלם את החובות שלו. ניכיון שיקים זה פעולה שאפשר לעשות אותה בבנק, אך הבנקים מעכבים חלק נכבד מהכסף עד למועד פירעון הצ'ק. אפשר גם לפנות לחברות ממון חוץ בנקאיות, העוסקות באותו התחום בדיוק. בהרבה מקרים, העסקה תהיה משתלמת יותר עבור בעל העסק. 
יחד עם זאת, יש לזכור שניכיון שיקים היא פעולה שמטרתה לאפשר תזרים מזומנים לעסק. חברת ניכיון שיקים אינה מגינה על בעל העסק מפני צ'קים חוזרים. במידה ותהיה בעיה עם הצ'ק, הוא יחזור לבעל העסק שקיבל אותו, לשם סגירת החשבון מול הלקוח. 
לכאורה, ניתן לתפוס מצב כזה כמעוות, למה שחברת ניכיון שיקים לא תלך לסגור חשבון עם הלקוח בעצמה? הרי, אחרי הכול, היא קיבלה תשלום על שירותיה. יש סיבה טובה למה הטיפול חוזר לבעל העסק שקיבל את הצ'ק. בואו נחשוב על זה מנקודת הראות של האיש שרשם את הצ'ק. הייתה בעיה והצ'ק חזר, פתאום מתקשרת אליו חברה שהוא לא מכיר בכלל ודורשת את הכסף. מצב כזה הוא מאוד מבלבל ואף מפחיד. אותו האדם שואל את עצמו למה לי לשלם כסף לחברה שלא סיפקה לי שירות, ולא ברור בכלל איך הצ'ק שלי הגיע אליה. במלים אחרות, אם חברת ניכיון שיקים תצטרך לטפל בצ'קים חוזרים, זה רק יסבך את המצב לכולם.חשוב להבהיר כי ניכיון שיקים, נכיון צ'קיםונכיון שיקים הם אותו הביטוי בצורות כתיבה שונות.

עדכון אחרון ב-ראשון, 28 מרץ 2010 08:44




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב